13 Kasım 2011 Pazar

Çocuk Ruh Sağlığı syf : 22,Uygulama Faaliyeti-1

              Çocukları Tanımanın Önemi

          Çocuğu tanımak; çocuğun ruh ve beden gelişmesini doğru olarak tespit etmek, ona göre gerekli olan eğitimi yapabilmek için şarttır. Çocuğun gelişimini incelemek için gerekli bir çok yönden faydalıdır. Her şeyden önce çeşitli gelişim basamaklarında ortaya çıkan ruhî ve bedeni kabiliyetler görülmüş olur. Her çocuktaki ferdi farklılıklar görülür, ona göre bir mesleğe ve işi yöneltmek imkanı bulunur. Çocuğun gelişim derecesine göre, eğitim ve öğretim konuları, seviyesi ve süresi tespit edilebilir. 2-3 yaşlarında bir çocuğa okuma-yazma öğretmeye çalışmak boşuna bir çaba olacaktır. Çünkü belli bir olgunluk seviyesine gelmeden çocuğun belli becerileri kazanması beklenemez. Yine 5-6 aylık bebeğe konuşma öğretilemez. Çocuğun kabiliyetinin gelişmesi için beyin belli bir olgunluk seviyesine ulaşması şarttır. Ancak bu olgunluk seviyesine ulaştıktan sonra yapılan eğitim tesirli olmaya başlar.
Özellikle okul öncesi çağda çocukların çevre uyarıcılarından çabuk etkilendikleri ve bu yüzden davranışlarında çok sık değişikliklerin olduğu düşünülecek olursa onlara uygun bir eğitim ortamı hazırlayabilmek için tanıma faaliyetlerinin ne denli önemli olduğu kendiliğinden ortaya çıkar. Ayrıca, çocuklarda görülebilen problemlerin nedenlerini ortaya çıkarmak için de tanıma faaliyetlerine ihtiyaç vardır. Tanıma çalışmalarında çocuk tek başına değil çevresi ile birlikte ele alınmalı ve bu çalışmalar bir sistem içinde sürekli devam ettirilmelidir. Tüm bunları dikkate alarak, titizlikle yürütülen tanıma çalışmalarında dahi çocuğu eksiksiz ve her yönüyle tanımak mümkün değildir. Çünkü insanın çok karmaşık bir yapısı vardır. Onun kişiliği ile ilgili kesin yargılara varmak ve bunların değişmeyeceğini düşünmek hatalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder